-->

Wednesday, July 17, 2013

Musuh tapi sayang

Assalammualaikum..

sebelum nak tido ni aku nak share sedikit tentang musuhku sejak dari kecil hingga dewasa . Siapa kah musuh si atira nie? .tak lain tak bukan.. abang aku. hehehe kejam kan ..abang dianggap musuh.Ish.. ish.. ish.. tak patut.. apa jenis hadik la aku ni.kalau lah dia terbaca ni.. memang macam ayam kena cekik la aku.hehehe jangan risau ye abang orang tak ngumpat kau pun. ok dalam family aku mmg bahasakan diri aku 'orang' atau 'adik' harap maklum hehe. apa lah dosa dia ngan kau tira.. hehehe . memang pun dia banyak dosa ngan aku. dia merupakan second last baby tua in my siblings.aku baby manje.. hee Puihh.. da ko knp plak gedik ni tira..huhu . Oh ye name! name dia So'od bin bongek. Ghahaha mandai-mandai je aku kan. name dia Muhammad Rabail . kesian abang aku dapat adik mcm ni.


                                                  Pirates of the Caribbean *Hi sy la lanun*

 mase kecik-kecik dulu dia selalu buli aku.

1.dia suka habiskan ice cream aku
2.pinjam duit tapi tak bayar
3.tak kasi aku join dia dan geng dia main  (eleh .. ingat orang heran ke abang sobsob:,(  )
4.rosakkan basikal aku ( ape la sangat  basikal 3 roda  kau tu tira.. >.< )
and banyak lagi tau.. umm cedey angat ati kite taw.grrrr... -_-'

sebenarnya dia bukan lah musuh ku yg aku anggap jahat.. (tira tak de musuh k.. kalau boleh memang tak nak ade musuh) ok abang aku ni walaupun aku menganggap dia musuh tapi aku sayang angat kat dia. Buktinya, tadi aku ternampak satu post kat facebook dari mamat mana ntah ,dia share tentang "seorang lelaki bunuh diri terjun banggunan di Dataran Pahlawan Melaka ".jantung aku berdegup kencang over than 80 beats per minute mengikut skala yg normal.(apakah poyoh ayat kau ni tira.huhu sahaja wa mengadaptasikan ape yg wa dah belajar )

ok kemudian aku klik kat gambar tu dan tengok dengan dekat sangat .boleh kate nak melekat biji mata aku kat skrin laptop ni.tak cukup dengan tu aku zoom. zooom.. untuk pastikan siapakah gerangan lelaki yg bunuh diri tu.tak puas hati lagi aku baca komen-komen kat bawah tu dengan tekun sampai bercantum kedua-dua kening . tak puas hati lagi aku trus online chat ngan dia.



tira: Salam abg ade dgr cite pasal lelaki bunuh diri tu? (aku bg link post tu)

Dak abang: Ade .. Nepal la tira   . *-_-'  hee nepal ea.. knp ngan aku ni..*

tira : ooh.. berderau jugak darah bila baca tadi. walaupun kite slalu gaduh orang syg tau kat kau.

Dak abang: Same la dgn abg ... =) *abg aku jd baik bila aku mula bersifat baik hati dgn nya >.< *

tira: klu ade ape2 masalah share je ngan adik beradik.. ape yg boleh tolong kami sume tolong. we all Love u so much <3 *tanpa disedari aku ni ambil berat juga pasal dia..*

Dak abang : Orite ..


Haih.. ini la kan yg tersebut dalam pepatah melayu kita "air yg dicencang tak kan putus" begitu lah adik beradik.. bergaduh besar macam mana pun pertalian darah tu tak kan putus *he yeke istilah aku ni..* So kesimpulan nya sayangilah adik beradik anda .

                                                   *adik yg baik hati.. emm nyomnyom..*


sekian....







                               *uaaarrgghh nantok da.. nak tidoh .jap lg nak bangus sahur*



P/S : terima kasih kerana sudi membaca .nak follow sila lah :)












No comments :

Post a Comment